Tuesday, March 1, 2011

SEM2 d UiTM

Bermula lah satu perjuangan baru apabila melangkah masuk ke semester 2 d uitm shah alam nih. setelah tiak dapat menempa kejayaan yang megagumkan di sem 1, aku btekad untuk mencuba untuk kali keduanya. satu percubaan yang menghampakan apabila kejayaan tidak dapat dirasa tatkala sahabat2 lain mampu bbangga dengan result mereka. Tapi,xmengapa.... gagal sekali bkn gagal tok selamanya. klu aku xgagal dlu,mgkin aku tidak punya kesedaran seperti sekarang.

byk perubahan yang aku lakukan utk sem nih. perjuangan aku tuk bertahan dlm PSSTUDM tidak kesampaian apabila aku terpaksa mgambil keputusan mengorbankannya utk pelajaran aku. sedih tetap dirasa,terkilan usah ditanya. bkn kehendak dir,tp keadaan yang memaksa. walau pun begitu,telah byk aku belajar erti kehidupan apbila sempat menjadi kadet PSSTUDM selama 1 semester. aku bangga dengan sahabat perjuangan aku yang masih bertahan di dlm pasukan tersebut. org luar tidak akan dpt faham kehidupan askar ni melainkan mereka yang berada di dalam sebahagiannya. bkn semua org mampu buat begitu...contohnya aku salah seorg dr nya. aku mendoakan skuad aku akn terus btahan dan bersemangat dlm hari2 mereka.

pejam celik pejam celik,dah 3 bulan sem 2 nak berlalu... sebulan lebih lagi final exam menunggu. kuiz demi kuiz,test demi test,program demi program menanti.. perghh,penat xpayah kata. lain rasenya penat fizikal dan penat otak nih. klu dlu aku sering mengeluh penat..tp tu penat fizikal. so badan slalu sakit2. sekarang dah terbalik,penat jugak tp penat otak. sakit len plak dapat. huhu.... tp,xpelah,demi semangat dan azam baru utk bangkit sem nih,aku tempuh jer ngan hati yang tabah dan semangat yang tinggi. huhu...

alhamdullilah,peribadi diri pun dah semakin baik. hhuhu,no komen ah. dlu tyme kat lam askar, mulut bkn men..laju jer law nk mcarut. sekarang....biasalah,manusia kan boleh berubah. keadaan memberi peluang...sentiasa improve kan diri utk perkara baik adalah perkara ayng amat bermakna dlm hidup. huhu...

rasenye...itu jer kot yang dapat dirasa dan terasa utk diluahkan. no diary...coz no secret anymore....salam :)

No comments:

Post a Comment